Welkom

Je bent iemand met een drukke baan, je wilt alles zo goed mogelijk doen en ook nog thuis alles in goede banen leiden. Soms wordt je dat te veel.

Je bent misschien niet tevreden met je werk.

Je bent op zoek naar zingeving.

Je bent overspannen of je hebt een burn-out.

Je bent op zoek naar rust.

Je wilt ingesleten gewoontes veranderen.

Ik wil je hierbij graag helpen.

Stress en burn-out coaching

We beginnen met een intakegesprek. We maken dan een balans op hoe je ervoor staat en wat je hulpvraag is. We kunnen kennismaken en kijken of het klikt.

In dit gesprek en de verdere sessies onderzoeken we wat je stresspatronen en triggers zijn en wat er voor nodig is om deze te verminderen of op te lossen.

Hiervoor gebruik ik verschillende coachingsmethodieken om je onderliggende beperkende overtuigingen op te sporen en te veranderen.

Ook leer ik je ontspanningsoefeningen uit de Alexander Techniek.

Een praktijkvoorbeeld

Je bent een vrouw van 35. Je voelt je al een tijd niet goed. Opgejaagd. Onrustig. En toch ga je door. Werk, gezin, hobby’s, vrienden. Je wilt niets missen. Maar je vindt het ook moeilijk om nee te zeggen. Je hebt nu eenmaal verplichtingen. Misschien zijn er wel vrienden of familieleden die je adviseren om het wat kalmer aan te doen, maar je kan het gewoon niet. Soms kan je wel redelijk herstellen in het weekend, maar het ongemak blijft. Dan maar wat meer koffie, een wijntje of twee of meer om te ontspannen. Maar je slaapt slecht, bent snel geïrriteerd, je piekert, hebt een onrustige ademhaling.

Je gaat door op je wilskracht, nog even. Innerlijk weet je dat er iets niet klopt. Je probeert ontspanningsoefeningen, maar de onrust blijft. Op naar de volgende afspraak.

Totdat je instort…

Plotseling lijkt alle energie uit je weg te lopen. Je komt je bed niet uit. Je kan niets meer. Huilbuien, emotioneel een wrak. Je gaat naar de huisarts en de diagnose is een burn-out.

Wat nu?

Via je werkgever of vrienden kom je in contact met een stress en burn-out coach.

Maar wat doet zo’n coach nu eigenlijk?

Zie menu rechtsboven.

Ontspanning

Een zeer effectieve manier om te ontspannen is de Alexander Techniek.

Ontwikkeld door de acteur F.M. Alexander om de spanning die hij ervoer op het podium te hanteren, wordt het veel beoefend door podiumkunstenaars. Het wordt onderwezen op conservatoria, toneelscholen en dansacademies.

Het is een methode om podiumangst mee te lijf te gaan, maar ook om blessures te voorkomen of te verhelpen.

Omdat het zo praktisch ingrijpt op gewoontes en lichamelijke reacties is het ook zeer geschikt voor mensen met een overspannenheid of burn-out.

De techniek leert je om grenzen te stellen, om te handelen vanuit vrije wil met een ontspannen lichaam.
Veel voorkomende stressklachten zijn nek- en schouderpijn. Ook komt hyperventilatie veel voor. Door de ontspanning kan de spierspanning in de rug en nek verminderen en de ademhaling weer zijn natuurlijke ritme hervinden.

Er zijn 3 pijlers in de techniek:

  1. Stop, ik wacht met reageren.
  2. Ik ben ontspannen hier.
  3. Ik handel moeiteloos.

Je leert praktische bewegingen die je kunt toepassen in het dagelijkse leven of je ontvangt een (passieve) behandeling.

Bij coachingssessies wordt gesprek afgewisseld met de Alexander Techniek al naar gelang de behoefte.

Het is ook mogelijk alleen Alexander Techniek lessen te volgen.

Zie menu rechtsboven.

Neem contact op

Adres

Rivierenlaan 162

8226LH

Lelystad

Afspraak maken

Zie contactformulier of bel direct 06-47340931

1 + 3 = ?